Jednogodišnja specijalizacija
POSLOVNI SEKRETAR (završena srednja škola i 2 godine radnog iskustva)
Napomene: Moguće su izvesne promene u modelu konsultativne nastave, u smislu da se neki predmeti slušaju ranije ili kasnije. Posle održane konsultativne nastave organizuje se polaganje ispita.
Semestar | Fond časova |
1. semestar. | |
Evidencija u oblasti rada i zapošljavanja. | 30 |
Osnovi privrednog prava i ekonomije | 30 |
2. semestar. | |
Poslovni informacioni sistemi | 30 |
Korespodencija | 25 |
3. semestar. | |
Strani jezik | 30 |
Kultura poslovnog komuniciranja | 25 |
4. semestar | |
Psihologija | 20 |
Praktična nastava | 2 časa i 4 nedelje rada u preduzeću |
Program za srednju školu
EKONOMSKI TEHNIČAR | Nedeljni fond časova |
Obavezni nastavni predmeti | I razred | II razred | III razred | IV razred |
Srpski jezik i književnost | 3 | 3 | 3 | 3 |
Matematika | 3 | 3 | 3 | 3 |
Strani jezik | 3 | 3 | 3 | 3 |
Sociologija | / | / | 2 | / |
Istorija. | 2 | 2 | / | / |
Fizička kultura | 2 | 2 | 2 | 2 |
Hemija | 2 | / | / | / |
Ekologija | 2 | / | / | / |
Osnovi ekonomije | 2 | 2 | 2 | 2 |
Poslovna ekonomija | 2 | 2 | 2 | 2 |
Računarstvo i informatika | 2 | / | / | / |
Savremena poslovna korespondencija | 3 | 3 | / | / |
Statistika | / | / | 2 | 2 |
Ustavno i privredno pravo | / | / | 2 | 2 |
Monetarna ekonomija i bankarstvo | / | / | 2 | 2 |
Komercijalno poznavanje robe | / | 2 | / | / |
Računovodstvo | 3 | 3 | 3 | 4 |
Marketing | / | / | / | 2 |
Ekonomska geografija | / | 2 | / | / |
Poslovna informatika | / | / | 3 | 3 |
Ukupno | 29 | 27 | 28 | 29 |
Izborna i fakultativna nastava | Nedeljni fond časova |
Oblast - predmeti | I razred | II razred | III razred | IV razred |
Drugi strani jezik (italijanski,nemački) | 1 | / | / | / |
Građansko vaspitanje
|
1 | 1 | 1 | 1 |
Veronauka | 1 | 1 | 1 | 1 |
Berzansko poslovanje | 1 | / | / | / |
Poslovna etika | / | 1 | / | / |
Razvoj veština | / | 1 | / | / |
Elektronsko računovodstvo (paket "Pantheon") | / | / | 1 | 1 |
FINANSIJSKI TEHNIČAR | Nedeljni fond časova |
Obavezni nastavni predmeti | I razred | II razred | III razred | IV razred |
Srpski jezik i književnost | 3 | 3 | 3 | 3 |
Matematika | 3 | 3 | 3 | 3 |
Strani jezik | 3 | 3 | 3 | 3 |
Sociologija | / | / | 2 | / |
Istorija. | 2 | 2 | / | / |
Fizička kultura | 2 | 2 | 2 | 2 |
Hemija | 2 | / | / | / |
Ekologija | 2 | / | / | / |
Osnovi ekonomije | 2 | 2 | 2 | 2 |
Poslovna ekonomija | 2 | 2 | 2 | 2 |
Računarstvo i informatika | 2 | / | / | / |
Savremena poslovna korespondencija | 3 | 3 | / | / |
Statistika | / | / | 2 | 2 |
Ustavno i privredno pravo | / | / | 2 | 2 |
Monetarna ekonomija i bankarstvo | / | / | 2 | 2 |
Komercijalno poznavanje robe | / | 2 | / | / |
Računovodstvo | 3 | 3 | 3 | 4 |
Marketing | / | / | / | 2 |
Ekonomska geografija | / | 2 | / | / |
Poslovna informatika | / | / | 3 | 3 |
Ukupno | 29 | 27 | 28 | 29 |
Izborna i fakultativna nastava | Nedeljni fond časova |
Oblast - predmeti | I razred | II razred | III razred | IV razred |
Drugi strani jezik (italijanski, nemački) | 1 | 1 | 1 | 1 |
Građansko vaspitanje
|
1 | 1 | 1 | 1 |
Veronauka | 1 | 1 | 1 | 1 |
Osnove bankarstva | 1 | / | / | / |
Berzansko poslovanje | 1 | / | / | / |
Poslovna etika | / | 1 | / | / |
Razvoj veština | / | 1 | / | / |
Bankarsko računovodstvo | / | / | 1 | 1 |
Elektronsko bankarstvo (paket "Antegra") | / | / | 1 | 1 |
Elektronsko berzansko poslovanje (platforma "TeleTrader") | / | / | 1 | 1 |
Posebni programi
Kroz posebne programe učenicima će biti ponuđeno upoznavanje sa sadržajima iz različitih oblasti:
- škola računara – programiranje, kompjutersko poslovanje, internet,
- medijsko obrazovanje
- public relations
- berzanski poslovi,
- ekonomska, finansijska i pravna grupa predmeta (marketing, špedicija, transport, menadžment, osiguranje)
Nastavni jezici
Nastava se odvija na srpskom jeziku, a pojedini stručni sadržaji u završnim razredima i na engleskom i nemačkom jeziku. Nastava stranih jezika u svom obrazovnom delu ostvaruje se u skladu sa standardima utvrđenim od strane Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије.
Ciljevi, metode i oblici rada
U realizaciji obrazovno-vaspitnog programa, polazi se od opštih i specifičnih ciljeva obrazovanja u Srbiji:
- razvoj sposobnosti za kvalitetno obrazovanje u skladu sa potrebama, interesima, potencijalima i interesovanjima učenika;
- formiranje i razvoj znanja – sticanje skupova činjenica, procedura, pojmova i sistema pojmova, umeća i iskustva;
- razvoj sistema vrednosti koji podrazumeva razvoj svesti o različitosti i poštovanje, izgradnju i razvoj sopstvene autonomije i integriteta uz očuvanje autonomije i integriteta drugih osoba;
- osposobljavanje za izbor određene profesije u skladu sa potrebama;
- sticanje životnih veština – aktivan i odgovoran odnos prema sebi, drugima, socijalnom i prirodnom okruženju;
- razvoj svih aspekata ličnosti (intelektualnih, socijalnih i emocionalnih).
U realizaciji nastavnih sadržaja, kroz sve oblike rada akcenat se stavlja na:
- interdisciplinarni pristup nastavnim temama,
- orijentaciju na učenika,
- razvoj nove kulture učenja – korišćenje i primena novih izvora informacija i tehnologija
Oblici rada
U Evropskoj poslovnoj školi nastava se odvija u sledećim oblicima:
- redovna nastava ostvaruje se kroz razredno-časovni sistem, ali i kroz organizaciju celodnevne nastave (tip koledža).Čas redovne nastave traje 45 minuta;
- mentorski oblik nastave odvija se radi savladavanja redovnog gradiva, realizacije istraživačkih projekata, kao i potrebe za proširivanjem znanja i umeća. Mentorska nastava ostvaruje se u formi individualnog rada ili u malim, ujednačenim grupama kontinuirano tokom cele školske godine. Intenzitet i fond časova za ovaj oblik rada fleksibilni su i u funkciji ciljeva i metoda nastavnog procesa i potreba samih učenika.
- časovi traju 30 – 45 minuta; individualna nastava za učenike koji imaju teškoća u učenju,
- konsultativana nastava i vanredno školovanje.
Praksa za učenike i polaznike obezbeđuje se u odgovarajućim firmama, bankama i institucijama, kako u toku godine, tako i za vreme raspusta, čime se komplementiraju teorijska i praktična znanja i učenicima približava realni poslovni ambijent.